O projektu
_PROJEKT WALKODILE ®
_
Projekt Walkodile pochází z Velké Británie. V České republice jsme jej již realizovali nebo realizujeme pod záštitou Výzkumného ústavu bezpečnosti práce v.v.i.
v mnoha městech jako jsou například Brno, Zlín, Ostrava, Brandýs nad Labem, Litomyšl, Chrudim, Pardubice, Žamberk, Znojmo a mnohé další.
Zpětné vazby z Mateřských škol, které se do projektu zapojily (k dnešnímu dni jich je více než 100) jsou velmi pozitivní, což dokazují nejen jejich písemná vyjádření,
které můžete najít pod záložkou Reference, ale taktéž názory odborníků a veřejnosti.
Důvodem pro realizaci tohoto projektu je vysoká hustota provozu a s ní spojená rizika úrazů, velmi nízká praktická zkušenost s ovládáním zásad BESIP dětmi
předškolního věku, a dále pak vysoká míra stresu, které jsou učitelé a vychovatelé pečující o malé děti vystaveni při vycházkách mimo areál škol.
Cílem projektu je:
1) Zvýšit pasivní bezpečnost předškolních dětí v silničním provozu.
Statistiky hovoří jasně:
V důsledku dopravních nehod zemřelo v průběhu posledních deseti let úplně zbytečně 135 chodců dětského věku. (zdroj BESIP ČR)
Pro děti je totiž zvládání dopravních situací opravdu složité. Zvláště rizikovou skupinou jsou děti mladší 8 let. Takto malé děti uvažují jinak než dospělí a nedokáží
správně odhadnout rychlost či vzdálenost přijíždějícího vozidla nebo předvídat jiné nebezpečí. Navíc děti jsou mnohem menšího vzrůstu než dospělí a jsou tedy na
silnici či chodníku mnohem hůře vidět.
Dalším aspektem, který hraje neméně významnou roli v neprospěch dětí, je skutečnost, že mnohé z nich jsou zvyklé se převážně dopravovat osobními automobily.
Ve školce pak díky nynější situaci vysokého počtu dětí na jednoho pedagoga a jejich podvědomému vyhýbání se stresovým situacím, čímž vycházky do stále
roustnoucího provozu bezpochyby jsou, si děti nemají možnost procvičit nabyté teoretické znalosti pravidel silničního provozu v praxi.
2) Výuka a procvičování teorie BESIP v praxi ve městě
Zajištěním bezproblémového pohybu a minimalizací rizika případného úrazu dětí v silničním provozu získají učitelé ve školkách jistotu a nebudou se vycházkám
podvědomě vyhýbat. Následně pak pomocí her mohou s dětmi zábavnou formou procvičovat teoretické znalosti zásad chování BESIP v praxi přímo na ulici. Učitelé
je tak mohou vzít i na místa, kam by normálně nešli, jako jsou například křížení tramvajové dráhy s pozemní komunikací označené jako křižovatka, úrovňové
křížení pozemní komunikace se železnicí a jiná rušná místa, kterým se v minulosti vyhýbali. Děti pak bezpochyby budou daleko lépe připraveny na samostatný
pohyb ve městě, což se v konečném důsledku pozitivně odrazí v již zmíněných statistikách.
Mnozí by mohli namítnout, že děti procvičují na dopravních hřištích. Pokud tuto možnost mají, tak se jedná o "laboratorní" prostředí, které se jen velmi vzdáleně
podobá skutečnosti. Jistě s námi budete souhlasit, že špetka praxe je mnohem přínosnější než kopec teorie.
3) Eliminovat příčiny vzniku tzv. syndromu vyhoření učitelů a vychovatelů.
Již jsme zmínili, že v důsledku současné populační exploze připadá na jednoho pedagoga mnohem více dětí než v minulosti a navýšení počtu pracovníků je často
v důsledku omezených financí nemožné. Povolání učitele je pak velmi psychicky náročné, obzvlášť pokud se s liberálně vychovávanými dětmi vydají za brány
vzdělávacích zařízení.
Těchto cílů dosáhneme správným metodickým vedením zábavnou formou a vybavením vybraných zařízení pečujících o děti předškolního věku bezpečnostním systémem Walkodile a to za přispění komerčních i státních subjektů. WALKODILE ® získal celou řadu mezinárodních ocenění. Zmiňme alespoň některé z nich jako jsou např. Mezinárodní vynález roku, Britský vynález roku a za jehož vývoj a uvedení do praxe si jeho autorka Elaine Stephen převzala z rukou královny Alžběty II. ocenění nejvyší a to Řád britského impéria. více...
Výčet výhod používání WALKODILE® pro děti a učitele
Pokud máte zájem se o projektu dozvědět více vyberte kategorii nebo nás kontaktujte ZDE
Projekt Walkodile pochází z Velké Británie. V České republice jsme jej již realizovali nebo realizujeme pod záštitou Výzkumného ústavu bezpečnosti práce v.v.i.
v mnoha městech jako jsou například Brno, Zlín, Ostrava, Brandýs nad Labem, Litomyšl, Chrudim, Pardubice, Žamberk, Znojmo a mnohé další.
Zpětné vazby z Mateřských škol, které se do projektu zapojily (k dnešnímu dni jich je více než 100) jsou velmi pozitivní, což dokazují nejen jejich písemná vyjádření,
které můžete najít pod záložkou Reference, ale taktéž názory odborníků a veřejnosti.
Důvodem pro realizaci tohoto projektu je vysoká hustota provozu a s ní spojená rizika úrazů, velmi nízká praktická zkušenost s ovládáním zásad BESIP dětmi
předškolního věku, a dále pak vysoká míra stresu, které jsou učitelé a vychovatelé pečující o malé děti vystaveni při vycházkách mimo areál škol.
Cílem projektu je:
1) Zvýšit pasivní bezpečnost předškolních dětí v silničním provozu.
Statistiky hovoří jasně:
V důsledku dopravních nehod zemřelo v průběhu posledních deseti let úplně zbytečně 135 chodců dětského věku. (zdroj BESIP ČR)
Pro děti je totiž zvládání dopravních situací opravdu složité. Zvláště rizikovou skupinou jsou děti mladší 8 let. Takto malé děti uvažují jinak než dospělí a nedokáží
správně odhadnout rychlost či vzdálenost přijíždějícího vozidla nebo předvídat jiné nebezpečí. Navíc děti jsou mnohem menšího vzrůstu než dospělí a jsou tedy na
silnici či chodníku mnohem hůře vidět.
Dalším aspektem, který hraje neméně významnou roli v neprospěch dětí, je skutečnost, že mnohé z nich jsou zvyklé se převážně dopravovat osobními automobily.
Ve školce pak díky nynější situaci vysokého počtu dětí na jednoho pedagoga a jejich podvědomému vyhýbání se stresovým situacím, čímž vycházky do stále
roustnoucího provozu bezpochyby jsou, si děti nemají možnost procvičit nabyté teoretické znalosti pravidel silničního provozu v praxi.
2) Výuka a procvičování teorie BESIP v praxi ve městě
Zajištěním bezproblémového pohybu a minimalizací rizika případného úrazu dětí v silničním provozu získají učitelé ve školkách jistotu a nebudou se vycházkám
podvědomě vyhýbat. Následně pak pomocí her mohou s dětmi zábavnou formou procvičovat teoretické znalosti zásad chování BESIP v praxi přímo na ulici. Učitelé
je tak mohou vzít i na místa, kam by normálně nešli, jako jsou například křížení tramvajové dráhy s pozemní komunikací označené jako křižovatka, úrovňové
křížení pozemní komunikace se železnicí a jiná rušná místa, kterým se v minulosti vyhýbali. Děti pak bezpochyby budou daleko lépe připraveny na samostatný
pohyb ve městě, což se v konečném důsledku pozitivně odrazí v již zmíněných statistikách.
Mnozí by mohli namítnout, že děti procvičují na dopravních hřištích. Pokud tuto možnost mají, tak se jedná o "laboratorní" prostředí, které se jen velmi vzdáleně
podobá skutečnosti. Jistě s námi budete souhlasit, že špetka praxe je mnohem přínosnější než kopec teorie.
3) Eliminovat příčiny vzniku tzv. syndromu vyhoření učitelů a vychovatelů.
Již jsme zmínili, že v důsledku současné populační exploze připadá na jednoho pedagoga mnohem více dětí než v minulosti a navýšení počtu pracovníků je často
v důsledku omezených financí nemožné. Povolání učitele je pak velmi psychicky náročné, obzvlášť pokud se s liberálně vychovávanými dětmi vydají za brány
vzdělávacích zařízení.
Těchto cílů dosáhneme správným metodickým vedením zábavnou formou a vybavením vybraných zařízení pečujících o děti předškolního věku bezpečnostním systémem Walkodile a to za přispění komerčních i státních subjektů. WALKODILE ® získal celou řadu mezinárodních ocenění. Zmiňme alespoň některé z nich jako jsou např. Mezinárodní vynález roku, Britský vynález roku a za jehož vývoj a uvedení do praxe si jeho autorka Elaine Stephen převzala z rukou královny Alžběty II. ocenění nejvyší a to Řád britského impéria. více...
Výčet výhod používání WALKODILE® pro děti a učitele
Pokud máte zájem se o projektu dozvědět více vyberte kategorii nebo nás kontaktujte ZDE